Şcolile trebuie să îşi deschidă porţile spre lumea largă!

“Şcolile trebuie sã-şi deschidã porţile spre lumea largã!”

PARTENERIATE ŞCOLARE INTERNAŢIONALE COMENIUS/ERASMUS PLUS

Şcoala reprezintã “serele” în care se formeazã caracterele, valorile, aptitudinile, talentele şi modul de acţiune al viitoarelor generaţii de cetãţeni. În aceastã luminã, şcoala reprezintã o lume în sine. COMENIUS, un filosof ceh din secolul al VII-lea, care împrumutã numele lui acestei acţiuni a Uniunii Europene, spunea: „şcolile trebuie sã-şi deschidã porţile spre lumea largã”. Pentru a atinge acest ţel, sperãm ca proiectele noastre Comenius sã inspire, sã stimuleze, sã punã în practicã şi sã formeze multe generaţii de elevi europeni, ajutându-i sã aprofundeze experienţele educative în sensul cel mai larg, aşa cum pot depune mãrturie cele peste 195000 şcoli, 190000 profesori şi 2500000 elevi din toatã Europa implicaţi în proiecte de parteneriat şcolar Comenius.

DE CE TREBUIE SÃ NE IMPLICÃM ÎN PROIECTE COMENIUS?

Atât profesorii cât şi elevii dobândesc noi abilitãţi relevante atât pentru viaţa profesionalã cât şi pentru cea personalã, precum abilitãţi de comunicare şi prezentare, luarea deciziei, rezolvarea de probleme şi managementul conflictului, creativitate, munca în echipã şi solidaritate. Ei învaţã limbi strãine noi şi le pot aplica pe cele pe care deja le cunosc. Ideea dezvoltãrii personale şi reuşitei conduce la strategii de management în şcoalã.

Şcolile beneficiazã de motivaţia sporitã a profesorilor  şi elevilor împreunã cu creşterea corespunzãtoare a nivelurilor de interes şi reuşitã şcolarã a elevilor. Cunoşterea diferitelor practici în şcolile europene şi gãsirea unor soluţii comune unor probleme comune motiveazã aplicarea de noi strategii de management în şcoalã.

Pãrinţii beneficiazã de sporirea interesului elevilor, motivaţiei acestora şi reuşitei şcolare. În plus, pãrinţii  împreunã cu elevii şi profesorii au ocazia lãrgirii propriilor orizonturi întâlnind diferite culturi, ţãri şi feluri de gândire. Acestea îi vor ajuta sã înveţe din alte practici şi sã trãiascã în diversitate.

POVESTEA NOASTRÃ

În primãvara anului 2001, odatã cu conectarea şcolii la Internet, ne-am lansat în cãutarea de parteneri pentru astfel de proiecte în Europa. Încrederea, rãbdarea şi tenacitatea ce ne caracterizeazã ne-au dus la rezultate extraordinare în termen scurt. Am gãsit parteneri remarcabili în Spania pentru un proiect şcolar. Împreunã cu proaspeţii noştri colaboratori am depus la Agenţiile noastre Naţionale Socrates proiectele pentru concurs, în februarie 2002. Am câştigat!

În perioada 2002-2005 am desfăşurat primul proiect (“One school, one landscape”) în care am avut ca parteneri: IES El Sui, Cardedeu-Barcelona(coordonator), Spania; Max-Planck-Gymnasium, Böblingen-Germania, Gimnazjum NR 1, Koluszki-Polonia, Liceo Scientifico di Stato “G. Battaglini”, Taranto-Italia, Holy Faith Secondary School, Clontarf, Dublín 3 – Irlanda. Produsele finale, rezultatele concrete, tangibile, pe care le-au realizat elevii parteneri au fost variate: revistã multiculturalã, CD-Rom, expoziţii, colaje.

POVESTEA A DEVENIT RENUME: Şcoala noastră a câştigat de TREI ORI CONSECUTIV TITLUL DE “ŞCOALĂ EUROPEANĂ” (ediţiile 2004, 2007, 2010, 2013, 2016, 2019), fiind între cele 7 şcoli din România care au obţinut această performanţă.

POVESTEA CONTINUĂ ALĂTURI DE PARTENERII NOŞTRI: peste 30 de şcoli din peste 15 ţări europene.

CE DORIM DE LA VOI, ELEVII NOŞTRI?

Voi, elevii, trebuie sã învãţaţi sã cooperaţi cu oameni dintr-o altã culturã, sã puneţi în practicã cunoaşterea teoreticã dobânditã şi sã descoperiţi importanţa realã a învãţãrii limbilor strãine. Câştigul vostru general este cã Europa demonstreazã o faţã umanã, deschide o fereastrã spre lume ce nu s-ar fi realizat niciodatã prin intermediul lecţiilor şi manualelor obişnuite.

SUCCES!

Comenteaza acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.