„Rame” – Proiect de dezvoltare şcolară – Comenius 1.3

Titlul proiectului:

“RAME” – “RADICI E MEMORIA”

 “RAME” – “RĂDĂCINI ŞI MEMORIE”

Durata proiectului: 2004-2007 

Descriere:

Memoriu istoric şi rădăcini culturale “a celuilalt în sine ”: recuperare a valorilor de integrare multirasială, multietnică, lingvistică şi muzicală.

Propunerea didactică şi fazele componente:

  • Prin cercetarea propriilor tradiţii muzicale se doreşte proiectarea şi structurarea unui itinerar didactico-metodologic inovativ comun;
  • Se implică diferite discipline în jurul mai multor unităţi de cercetare care au funcţia de a evidenţia caracterele fundamentale ale propriei identităţi culturale pentru a obţine aspecte esenţiale şi sintetice privind tema artei şi a muzicii;
  • Studiul diferitelor epoci istorice, culegerea documentaţiei artistico-muzicale utile unei formulări comune unui proiect didactic organic şi transferabil;
  • După confruntarea diferitelor propuneri ale partenerilor, se structurează un plan didactico-metodologic organic şi complet;
  • Se rezumă, se “modelează”, devine aplicabil şi repetabil în diverse instituţii;

Obiective:

a) să devină solidari toţi elevii între ei şi să-i integreze pe “ceilalţi diferiţi în sine” prin cultură, artă, tradiţii şi muzică ce devin, altfel, elemente unificante şi patrimoniu comun;

b) muzica, arta şi tradiţile muzicale sunt limbaje universale care favorizează înţelegerea, toleranţa, dialogul, integrarea şi sunt condiţia fundamentală pentru a ajunge la marile moşteniri culturale europene şi mondiale;

  • Ultima fază: aplicarea cercetărilor şi planului didactic formulat diverselor realităţi şcolare pentru a valoriza şi a trăi dimensiunea multiculturalităţii şi multietnicităţii.

Legătura între educaţia muzicală şi alte discipline va duce la reconstruirea contextelor istorice, sociale şi culturale unificante.

Faze de realizare:

  • În prima perioadă şcolile vor lucra în jurul unui program de cercetare comun;
  • Apoi va fi elaborată o serie de ghiduri pregătite pentru a face sistematică munca şi pentru o didactică organizată în mod modular;

Monitorizarea:

¨ evaluarea va fi realizată periodic prin analize şi prin schimbul de produse elaborate pe cale media(telematică) dincolo de întâlnirile reale care vor consimţi optimizarea acţiunii didactice.

Difuzare şi produse:

¨ utilizarea mijloacelor informatice va favoriza comunicarea imediată, schimbul de experienţe, confruntarea cercetărilor, realizarea diferitelor arii de dezvoltare în toate fazele proiectului şi difuzarea produselor realizate.

Coordonator: Alina Maria Tarnu

Comenteaza acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.