„Rame” – Proiect de dezvoltare şcolară – Comenius 1.3

Titlul proiectului:

“RAME” – “RADICI E MEMORIA”

 “RAME” – “RĂDĂCINI ŞI MEMORIE”

Durata proiectului: 2004-2007 

Descriere:

Memoriu istoric şi rădăcini culturale “a celuilalt în sine ”: recuperare a valorilor de integrare multirasială, multietnică, lingvistică şi muzicală.

Propunerea didactică şi fazele componente:

  • Prin cercetarea propriilor tradiţii muzicale se doreşte proiectarea şi structurarea unui itinerar didactico-metodologic inovativ comun;
  • Se implică diferite discipline în jurul mai multor unităţi de cercetare care au funcţia de a evidenţia caracterele fundamentale ale propriei identităţi culturale pentru a obţine aspecte esenţiale şi sintetice privind tema artei şi a muzicii;
  • Studiul diferitelor epoci istorice, culegerea documentaţiei artistico-muzicale utile unei formulări comune unui proiect didactic organic şi transferabil;
  • După confruntarea diferitelor propuneri ale partenerilor, se structurează un plan didactico-metodologic organic şi complet;
  • Se rezumă, se “modelează”, devine aplicabil şi repetabil în diverse instituţii;

Obiective:

a) să devină solidari toţi elevii între ei şi să-i integreze pe “ceilalţi diferiţi în sine” prin cultură, artă, tradiţii şi muzică ce devin, altfel, elemente unificante şi patrimoniu comun;

b) muzica, arta şi tradiţile muzicale sunt limbaje universale care favorizează înţelegerea, toleranţa, dialogul, integrarea şi sunt condiţia fundamentală pentru a ajunge la marile moşteniri culturale europene şi mondiale;

  • Ultima fază: aplicarea cercetărilor şi planului didactic formulat diverselor realităţi şcolare pentru a valoriza şi a trăi dimensiunea multiculturalităţii şi multietnicităţii.

Legătura între educaţia muzicală şi alte discipline va duce la reconstruirea contextelor istorice, sociale şi culturale unificante.

Faze de realizare:

  • În prima perioadă şcolile vor lucra în jurul unui program de cercetare comun;
  • Apoi va fi elaborată o serie de ghiduri pregătite pentru a face sistematică munca şi pentru o didactică organizată în mod modular;

Monitorizarea:

¨ evaluarea va fi realizată periodic prin analize şi prin schimbul de produse elaborate pe cale media(telematică) dincolo de întâlnirile reale care vor consimţi optimizarea acţiunii didactice.

Difuzare şi produse:

¨ utilizarea mijloacelor informatice va favoriza comunicarea imediată, schimbul de experienţe, confruntarea cercetărilor, realizarea diferitelor arii de dezvoltare în toate fazele proiectului şi difuzarea produselor realizate.

Comenteaza acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.